onsdag 17 oktober 2012

:D :D :D

Jag har varken vetat ut eller in en tid. Jobb, inte jobb, hit eller dit eller upp eller ner. Vissa saker har löst sig av sig självt kan man säga, andra har krävt aktiva val. I går gjorde jag ett aktivt val som gjorde att klumpen i min mage försvann och allting kändes så lätt så lätt. Det är inte helt enkelt när huvudet säger en sak och magen en annan och som pricken över I:et dök detta citat upp i går, precis när jag behövde det: "Your intution knows what to do. The trick is getting your head shut up so you can hear." Precis så är det för mig och som ni vet sedan tidigare så brukar magkänslan vara rätt för mig, speciellt när den är så där intensiv. Så ja jag valde bort något som i huvudet (och säkert många andras huvuden) verkade vara det bästa alternativet att välja och valde en fortsatt oviss framtid. Fast det vet jag egentligen inte. Jag hävdar att jag valde bort något för att öppna upp för något bättre. Och är det något jag lärt mig så är det att vara sann mot mig själv. Ibland kan det vara hårt och det krävs stort mod. Jag tror även att det behövs ett mått av inre trygghet som jag ibland tvivlar på att jag har men som uppenbart finns där när det behövs. Oftast i alla fall. Jag har analyserat, vänt och vridit på vad hindren egentligen var. Inbillade eller ett inre motstånd i mig men när jag verkligen lyssnade på magkänslan så behövdes inte analysen. Faktum kvarstod. Jag vill göra något som är bra för mig, även när det gäller jobb. Jag är inte beredd att sälja min själ och mitt psyke bara för att det rent logiskt vore vettigt om det såg ut på ett visst sätt. Jag vill kunna fortsätta utvecklas, vara kreativ, ha roligt och vara i en vänlig och tillåtande miljö. Jag är värd det!
I och med att jag gjorde mitt aktiva val så var det som om kroppen jublade och blev 10 kg lättare. Jag tog tom en löptur i går efter ett alldeles för långt uppehåll och det gick relativt bra ändå. Skööönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar