lördag 9 juli 2011

I väntan på jobb

Jag väntar på att åka till jobbet. Ingen idé att ta ut mig helt innan då det är kvällsjobb som vankas. Pass 2 av 13 på raken men jag behöver ju inte fundera på vad jag ska göra. Och barnen är hos pappan i 3 veckor. Lite för långt tycker jag men med tanke på allt jobb passar det bra. Som med allt har det två sidor, en bra och en dålig eller mindre bra.
Och jag vet inte om det är min senaste löptur eller förkylningen som satt sig i kroppen. Jag är seg och trött. Och fundersam - på allt. Men jag vet att det vänder, det gör det alltid. Och jag gör så gott jag kan. I går kikade jag på jobb i Norge men jag tycker det verkar krångligt eller så är det någon del av mig som inte vill. Jag undersöker i alla fall möjligheter för plötsligt finns det där, det jag söker :)
Och jag drömmer mig till varmare breddgrader. Blir längtan för stor kan jag alltid bege mig till Willys i Borlänge och höra ett myller av främmande språk och handla lite mer exotiska frukter. Bäst fungerar drömmen där om det samtidigt är ljumma vindar på parkeringen. Och jag drömmer om att bättra på min spanska. Det är ett mycket vackert språk tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar