söndag 1 augusti 2010

Fortsättning

Som fortsättning på förra inlägget måste jag tillägga att jag vill ha ett fortsatt "vanligt" liv. Ungefär som det är nu men med någon att dela både de bra och de dåliga sakerna med. Lite extra krydda. Sedan är vi människor inte skapta för att leva ensamma och vi kräver en viss mängd beröring för att må bra. Det bara är så.
Mina krav är inte alltför stora tycker jag men ändå verkar det svårt på något vis. Många människor gör saker och ting så komplicerade i onödan. Det har jag väldigt svårt för. Jag tycker om det enkla på något vis.
Det liv jag haft är inget jag önskar igen. Visst gav det många både bra och dåliga saker. Jag har haft mycket roligt och mycket tråkigt. Jag har vart med om saker vissa människor inte ens kan föreställa sig i sin vildaste fantasi. En del av dem skulle jag inte ens önska min värsta fiende (om jag nu hade någon). Kärlek, ödmjukhet och respekt är det som ska fortsätta prägla mitt liv.

Min hallonhäck är faktiskt full med hallon trots att jag var tvungen att ta bort så många döda buskar i våras. Jag har älskat hallon sedan jag var liten. Mamma har berättat att de körde in vagnen i ett buskage när jag var liten så jag fick plocka själv. "Lalla" lär ha vart ett av de första ord jag sa och det är fortfarande sjukt gott med hallon.

Nu ska jag plöja psykologi. So long.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar